Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu ve Performans


GHOST
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

tam alışmıştı çok acıtmıyodu ama hem yeni zamlar hem de bi kaç kere uzun gitgel gezdim bu depoda 1 haftada hemen bitince acıttı :D

no pain rocky ,no pain :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

korkunun ecele faydası yok en kısa zamanda yaptırmak lazım aslında... nasıl olsa eninde sonunda taktırcam nasıl olsa ben bu lpgyi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bu hafta sonu işim gücüm yok, boşum, taktırayım artık şu lpg'yi dedim ve aklımdan geçen marka aradım brc'yi iki kelam edelim ne diyolar ne tavsiye ediyorlar dinleyim randevu alayım taktırayım dedim ama aramaz olaydım.

Müşteri temsilcisi bayileri mazdaya takmamaları,  sübaplarda oluşacak problemi karşılamayacakları konusunda müşteriyi uyarmaları, hatta bilgilendirdiklerine ve müşterinin kabul ettiğine dair kağıt imzalatmalarını söylemişler.

Ee taktırayım mı diyorum kem küm gak guk ediyor arkadaş...  Diğer markalardan herşeyine kefil olan birilerini bulurum belki dedim sonra prinsi aradım ama onlarda da bilgi alabileceğim kimse yoktu, her konuştuğum insan başka bi telefon numarası verdi başka birine yönlendirdi en son aradığım insan evladı da ben sizi araması için birini yönlendireceğim dedi kapattı, kapatış o kapatış ne arayan var ne soran...  :sopa: Sonra bende vazgeçtim başka firmaları aramaktan...

40.000km-50.000km civarı problem çıkartabilir dedi telefonda ki arkadaş. Mazda lpg konusunda firmalar arasında adı bilinen bi markadır bu sübap meselesi yüzünden dedi. Problem çıkaran da var çıkarmayan da diyor ama bi oran ver dediğim zaman size böyle bi oran belirtmem doğru olmaz diyor... Ya bu sübaplar böyle bir problem çıkarsa günahı ne kadar olur acaba, müşteri temsilcisi 1500-2000 tl arası bi masraf çıkarabilir dedi ???

İzmir de bu işi layıkıyla yapıp sonuna kadar ( garanti süresince tabii ki  8:) )arkasında duracak bi babayiğit lazım bana. Lütfen artık bende lpglenmek istiyorum, ama yapacak adam bana güven veremezken ben nasıl güvenip de taktırayım ya  :kafa: Yok mu ben mazdaya her türlü takarım bu lpgyi diyecek işin ehli bir usta tanıdığı olan ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sana Ankara lazım galiba :) ben takamadiklarindan değil de güvenmediğinden Elazığ'da taktırmadim. Basayara gittim. Ankara da Başayar, mocan bir kaç yer daha vardı aklıma gelmiyor Mazda konusunda tecrubeliler ve sıkıntı çıkmıyor .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Garanti veren firma bulmak zor. Ben bu subap meselesini kabullenip taktırdım. 37500 km de taktırdım şuan 76 binde araç. Sübaplara zarar da gelse ben çoktan amorti ettim o parayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sana Ankara lazım galiba :) ben takamadiklarindan değil de güvenmediğinden Elazığ'da taktırmadim. Basayara gittim. Ankara da Başayar, mocan bir kaç yer daha vardı aklıma gelmiyor Mazda konusunda tecrubeliler ve sıkıntı çıkmıyor .

Evet sitede ikisinin adı baya geçiyor. Aslında Ankara'ya gitmişken taktırabilirim uygun bi zamanda ama bu seferde ilk depodan sonra ayar veya herhangi bi problem olduğu zaman ne yaparım bilmiyorum ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Garanti veren firma bulmak zor. Ben bu subap meselesini kabullenip taktırdım. 37500 km de taktırdım şuan 76 binde araç. Sübaplara zarar da gelse ben çoktan amorti ettim o parayı.

Amorti ettiğin lpg dönüşümü mü yoksa sübaplarda oluşabilecek problem mi ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Az önce 2A BRC İzmir bölge bayiisini aradım; aynı soruları ona sordum, gayet iyimser ve güven verici konuştu, sübap konusunda da garanti verdi, duymak istediklerimi söyleyince rahatladım biraz :D salı günü sabah 9'a randevu aldım hadi bakalım hayırlısı bende LPG'leniyorum, inşallah pişman olmayız  :dua:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amorti ettiğin lpg dönüşümü mü yoksa sübaplarda oluşabilecek problem mi ??

LPG dönüşümünü 10 binde amorti etmiştim zaten.7000 TL civarı kardayım şuan. Süpablar- ateşleme sistemi falan derken 3000 civarı tutsa bile çoktan amorti ettim yani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG dönüşümünü 10 binde amorti etmiştim zaten.7000 TL civarı kardayım şuan. Süpablar- ateşleme sistemi falan derken 3000 civarı tutsa bile çoktan amorti ettim yani.

12200 km deyim ben şuan  Eylül başından beri biniyorum tam 8 ay oldu, ve bu 8 ayın çoğu sonbahar kış ilkbahardı... Eee malum yaz geldi sayılır, km yapma oranı artacak Aralık sonu Ocak başına kadar bende dönüşümü amorti etmiş olurum galiba.. Sübaplar allah kerim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pis gazcılar kervanına bir üye daha katılıyor demekki :D

Haydi hayırlısı olsun...

Abi bak böyle deme zaten zor taktırdım vazgeçerim ha :D

Saol  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha taktırmadın, bence vazgeç...

Araban sabahları tekleyecek, gaz kokusu gelecek, benzinliklerde rezillik yaşayacaksın, adam eğilirken laf edecek sana...

Muayene yaptıracaksın, uğraş dur.

:D :D :D :D :D :D :D

Bak yaa :D

Abi ben bunlardan tekleme olayı hariç hepsine razıyım, koku olayı zaten artık pek olmuyo...

Ya benzin normal bindiğim zamanlarda bile dokunuyordu hafiften hafiften.

Ben kendimi biliyorum, benim hatunu da biliyorum, yaz gelince biz rahat durmayız her hafta sonu fırsat buldukça kaçarız mutlaka bir yerlere, benzin böyleyken ve bende de bu guzu varken hafta sonu kaçamakları yamultur beni :D Huzur LPG'de :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

koku falan yok, tekleme hiç yok ama hakikaten benzin istasyonunda LPG ye yanaşmıyorum bazen resmen rezillik :D

Valla depoyu fullettikten sonra 170 TL ödeden devletin yaptığı rezillik aslıda :@

Şaka bir yana...

Kısa mesafe kullanırsan avantajın %20lerde kalır...

Toplam yakıt paran değişmez, ucuz diye çok gezersin...

Arabayı daha fazla kullanacağın için gözünde "taşıt" haline gelebilir...

Perfomans çok farketmez...

Bir süre bagajda stepne ile dolaşır, atsam mı, kalsa mı diye düşünürsün... vs vs vs...

Toplam yakıt masrafımın değişmeyeceği konusu doğrudur çünkü etrafımda ki çoğu kişi aynı şeyi söylüyor, az yakıyo diye çok biniyorsun...

Stepneyi bende kara kara düşünüyorum valla, bi de benim köpek var onu arabaya alacağım zaman bagajdaki ilk yardım çantası ve ıvır zıvırı arka koltuğa yığıyodum şimdi bi stepne çıkacak...

Bi de ben bu bagaj havuzunu alınca inşallah problem olmaz yaa, çünkü simit tüp biraz yüksek olduğu için yanlarını dolduruyorlar felan, zemin yükseldikten sonra bagaj havuzunu koyunca yanları  tam oturmazsa uyuz olurum kıl adamım ben :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

2006 Mazda 3 1.6 Comfort düz vites aracıma 21500 km de BRC marka LPG taktırdım, şu anda 115000 km deyim, Allaha şükür hiçbir problem çıkarmadı. Ankarada LPG fiyatları daha ucuz olduğundan tüketim fiyat olarak neredeyse benzindekinin yarısına geliyor.

Bir ara kalkışlarda ve düşük devirlerde 1000-1500 arası silkeleme yapıyordu araba. Bujileri değiştirince hiçbir sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...