Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu ve Performans


GHOST
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar hemen korkutmayın gözümüzü :)

Korkacak bir şey yok, arkanda Faruk Sevgili var...

:D

Bu gün yine uğradım Faruk hocamın yanına, bi çayını en nihayetinde içebildim... Allah herkese böyle ilgili, bilgili ve dürüst ustalar nasip etsin...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

2 ay önce 2005 mazda 3 otomatik vites atiker lpg işli 110.000 km de arabamı büyük bir mutlulukla ! aldım. Ama 2 aydır toplasanız 15 gün sorunsuz binemedim araca. Alır almaz Ankara da sanayide sadece japon araçlara bakan bır servıse bakımları yaptırdım. Araç ta hafif bır tekleme vardı . tatile gıttım. Araç sabit hızla giderken hafif bır tekleme vardı. çok umursamadım . Tatilden sonra bu şikayetim ıyıce arttı ve araba teklemeye başladı. çekiş gnden güne düşte. Gazdan olduğunu düşündüm. Gaz ayarları yapıldı,Gaz enjektörü değişti. sorun düzelmedi . tekrar ustalarıma gittim . ustalar arabayı saatlerce kontrol ettıler bujiler ve bir çok şey kontrol edildi.En son subaplarda sorun olduğu anlaşıldı. yaptırmaya karar verdik ama parça bulamadık . en son servisi aradım onlardada parça yokmuş ve siparişle belçikadan geliyomuş. kendı ustam 1500-2000 arası bır fıyat cıkardı. Arabayı mazda nın servisine götürdüm. Onlar da gerekli incelemelerden sonra lpg ye baglı subap sorunu olduğuna karar verdiler ve bu sorunla çok sık karşılaştıklarını söylediler. 2000-2500 arası fiyat biçtiler . ve bu sorunun 50000 km sonra tekrar bu sorun yapabileceğini subapların lpg ıle uyumlu olmadığını söylediler. 4-5 gün içinde arabayı servisten alacağım. sonuç: ben arabamdan soğudum ,3000 tl para harcadım çektiğim rezillik diz boyu . Bakalım servisten alınca nasıl olacak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçenlerde bir arkadaş çok daha uygun fiyata yaptırmaktan bahsetmişti hangi şehirde idi ? diye soracağım ama artık zaten servise verilmiş.

Servisten çıktıktan sonra çok daha iyi bir durumda olacağını düşünüyorum. Bugüne kadar yaptıranlar hep aynı yorumlarda bulundular ama sübap yataklarını daha dayanıklı yaptırırsanız daha uzun bir süre kullanma şansınız var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun lpg yi kendiniz takdırsaydınız keşke.

Mazda larda böyle bir sorun olduğunu bilmiyordum. yoksa benzinli alıp gazı kendim taktırırdım. ama şu anda yapabilecek bir şey yok ( servise parayı ödemek dışında)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçenlerde bir arkadaş çok daha uygun fiyata yaptırmaktan bahsetmişti hangi şehirde idi ? diye soracağım ama artık zaten servise verilmiş.

Servisten çıktıktan sonra çok daha iyi bir durumda olacağını düşünüyorum. Bugüne kadar yaptıranlar hep aynı yorumlarda bulundular ama sübap yataklarını daha dayanıklı yaptırırsanız daha uzun bir süre kullanma şansınız var

Ankarada yaşıyorum. Bende Çok araştırdım ama servis dışında gittiğim tüm ustalar bana güven vermedi. Parçayı zaten servisten alıyolar. işçiliktede servis ve sanayi arasında 200-300 arası bir şey oynuyo.  Riske girmeye gerek duymadım, subap kapaklarını da bakıma alacaklarını soyledıler. Bakalım bekleyip göreceğiz. Zaten 1,5 - 2 yıl kullanıp satmayı ve dizelini almayı düşnüyorum.( gerçi dizeli cok araştırmadım ama.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben servis harici yaptırdım yaklaşık 1.100 tl civarı tuttu

benim tüm sübaplar da çıktı sorun . o yüzden yükseldi sanırım fiyat.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serhat1299

benim araçda 3 yıldır landirenzo kiti var çok şükür bir sıkıntı yok.geçenlerde bir taksiye bindim taksi hyundai accent lpg li araç sıfırdan beri lpg de çalışıyormuş km 400 500 binlerde .hiç motor açtırmadım diyor.nekadar doğru bilmiyorum ama .enkötü ihtimalle taksicilerden bilgi almak lazım......

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önceki örneklerde hep sadece egzoz sübapları değilmişti, emiş sübapları neden değişti ki ?

açılmışken hepsini değiştirdim
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçda 3 yıldır landirenzo kiti var çok şükür bir sıkıntı yok.geçenlerde bir taksiye bindim taksi hyundai accent lpg li araç sıfırdan beri lpg de çalışıyormuş km 400 500 binlerde .hiç motor açtırmadım diyor.nekadar doğru bilmiyorum ama .enkötü ihtimalle taksicilerden bilgi almak lazım......

Bulunduğun ilde de taksici arakdaşım var accent era 1.6 sıfır aldığında lpg taktırdı. genelde hep şehir içi kullanımla şu anda 220.000 km de hiçbir sorun yok hundayiler lpg ye gerçekten uyumlu ve sorunsuz bu konuda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 ay önce 2005 mazda 3 otomatik vites atiker lpg işli 110.000 km de arabamı büyük bir mutlulukla ! aldım. Ama 2 aydır toplasanız 15 gün sorunsuz binemedim araca. Alır almaz Ankara da sanayide sadece japon araçlara bakan bır servıse bakımları yaptırdım. Araç ta hafif bır tekleme vardı . tatile gıttım. Araç sabit hızla giderken hafif bır tekleme vardı. çok umursamadım . Tatilden sonra bu şikayetim ıyıce arttı ve araba teklemeye başladı. çekiş gnden güne düşte. Gazdan olduğunu düşündüm. Gaz ayarları yapıldı,Gaz enjektörü değişti. sorun düzelmedi . tekrar ustalarıma gittim . ustalar arabayı saatlerce kontrol ettıler bujiler ve bir çok şey kontrol edildi.En son subaplarda sorun olduğu anlaşıldı. yaptırmaya karar verdik ama parça bulamadık . en son servisi aradım onlardada parça yokmuş ve siparişle belçikadan geliyomuş. kendı ustam 1500-2000 arası bır fıyat cıkardı. Arabayı mazda nın servisine götürdüm. Onlar da gerekli incelemelerden sonra lpg ye baglı subap sorunu olduğuna karar verdiler ve bu sorunla çok sık karşılaştıklarını söylediler. 2000-2500 arası fiyat biçtiler . ve bu sorunun 50000 km sonra tekrar bu sorun yapabileceğini subapların lpg ıle uyumlu olmadığını söylediler. 4-5 gün içinde arabayı servisten alacağım. sonuç: ben arabamdan soğudum ,3000 tl para harcadım çektiğim rezillik diz boyu . Bakalım servisten alınca nasıl olacak...

Dün öğleden sonra sonunda servisten arabayı aldım. Arabayı aldığım kişi bana satmadan önce sorunu fark etmiş ve motoru açtırmış ve ustanın dediğine göre tüm motor üst kısmına zarar vermiş.arabamda değişen parçalar ; conta seti, civatalar, bujiler, termostat, silindirler 16 adet, egsoz subabı, emme manifoltu, conta üst kapak bloğu, giriş valfi, yağ, antifriz, keçe, sarf malzemeler ve bolca işçilik ücreti. toplamda indirimlerle beraber 2.300 tl para ödedim. gelelim arabanın şu anki durumuna ; aldığımdan beri ilk kez arabayı kullandığımı anladım. performans önceye göre % 30-40 arttı.  yanlız servisten çıkarken aracı yapan uste 50.000 km den sonra tekrar aynı sorunu yapma ihtimali olduğunu söyledi. bu arada tüm değişen parçaları aldım . fırsat bulunca resımlerını çekip sıteye yükliyeceğim. ama subaplar neredeyse tamamen yanmışlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 adet subap değişti bende de

Kazıklandığımı söylüyosun , farkındayım ama duymamazlıktan gelmeye çalışıyorum :)

artık yapacak bir şey yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kazıklandığımı söylüyosun , farkındayım ama duymamazlıktan gelmeye çalışıyorum :)

artık yapacak bir şey yok :)

Kazıklandığını söylemiyorum ben aracı tanıdık bir arkadaşıma yaptırdım. o yüzden uyguna geldi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...

lpg yüzde kaç tasarrruf yapar..yüzde 30 u aşmıyorsa kullanmamk lazım.Bu arada şehir içi benzinle gitmek mantıklı geldi..özellikle sıcak şehirlerde

ben 7000 km de landirenzo lpg kit taktırdım. benzinde yazın 50 kuruş kışın 55 kuruş yakıyordu (100 km 10-11 lt) lpg den sonra şu an lpg yi 2.73 tl den aldığım düşünülürse 28 kuruş yakıyor. aylık 1000 km de 30-35 tl benzin yakıyor onu da katınca 30 kuruş olsa km de yaktığı miktar %40 tasarruf yapmış oluyor. yaklaşık 4000 km oldu taktıralı sorunsuz gidiyor çok şükür ve taktırdığıma hiç pişman olmadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...