Jump to content
huseyincagatay

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz

Tavsiye Edilen Mesajlar

huseyincagatay    29
huseyincagatay

Merhaba;

13.11.2014 tarihi itibari ile 2011 model mazda 3 turing otomatik aracıma lpg taktırıyorum.

Marka model olarak prince VSI2  valvecare sistemini seçtim.
Bayi ve usta olarakda bostancı sanayide çetinsay oto lpg ye götürdüm.

Aracımın ilk sahibiyim, 51.000 km de ve servis bakımlıdır.

Kullanma tarzım yumuşaktır.
Araçda 5 kişi varken uzun yolda 120 sabit hızda (aracımın paketinde cruse yok ama ben merser serviste 400 tl ye sonradan taktırdım) 7.7 lt benzin yakmakta. Lastiklerim 15"  ve aracımı satın alırken üstünde olan bristonladır.

Lpg montaj ücreti 3500 tl tüm set 270 tl de russat masrafları denildi 9 taksit yaptırdım. ayrıca valve care sıvısınada 95 tl dediler her 10.000 kmde bir.

----

Şu an aracım lpg cide montaj oluyor sabah 08:30 da bıraktım akşam 6 gibi gel al dediler.

Doldurma yerini benzin kapağının  yanına istemedim. Doldurmak için aparat gerekiyor oda çok sağlıklı olmuyor. ben tamponun altında gizli bir yere yapın dedim.

Gaz göstergesinide DSC butonunun oraya bir yere koyun dedim.

Şimdilik durum bu gelişmelerden  haberdar edeceğim sizleri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

Hayırlı olsun. Neredeyse 4.000 TL ye yakın bir maliyeti olmuş. İnşallah sorunsuz bir şekilde binersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

Hayırlı uğurlu olsun, yıllık ortalama km'niz ne kadar acaba.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Senede 20.000 km yol yapıyorum.

Aracın trafiğe çıkış tarihinden bugune kadar yapılan km yi bölersek senede 17.000 ediyor. Ama son zamanlarda yaptığım yol çok arttı ve de dahada artacak.

Arabamı da genel olarak seviyorum. Mazdam ayarında dizel araçlar çok pahalı. Ucuz olalar da genelde düzvites.

Normalde 2000 tl ye bu işi bitiren markalar var ama ben biraz pipirikliyim galiba.  Bu sebepten en iyi denilen marka hangisi ise takın dedim. Bu marka iyimi kötümü onun tartışması değil amacım.

Ben arabadan falan o kadar fazla anlamam. İşçiliğin önemli olduğunu söylüyorlar. Ustaya manifoltu sök doğru düzgün uzaklıkları ayarla çapak falan kaçırma dedim.

Anladığımdan değil internette okuduklarımdan dedim bunu :)

Ne kadar doğruluk payı var bilmiyorum ama  bu taktığım parçaların ömrü baya uzun olduğundan başka bir aracım olursa ona taşıyabiliriz dediler. Hortumlar falan hariç tir tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

LPG konusu gerçekten oldukça çetrefilli. Likit sistemler, valf korumalılar, bunların hiçbirine gerek olmadığını söyleyenler v.s.

Tabii zaman geçtikçe bilgi birikimi ve ustalık artıyor ama bunlara denk geliyor muyuz o önemli.

Seni mutlu edecek de çok şey söyleyebilirim, karamsarlığa düşürecekte. En iyisi aracını aldıktan sonraki tecrübelerin üzerinden konuşmak sanırım ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Hayatım da yeni bir heyacen başlamış olabilir. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

Hayatım da yeni bir heyacen başlamış olabilir. :)

İnşallah olmaz , zevkle, az kuruş yaka yaka binersin ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

İnşallah olmaz , zevkle, az kuruş yaka yaka binersin ;)

Teşekkürler. Şu an istanbul Grand cevahirin oradayım. Karşımdaki benzincide lpg 2,09 Bu fiyat aklımı başımdan alıyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Evet dün akşam 18:00 sularında aracımı teslim aldım.

100 tl indirim ile 3400 tl 9 taksit verdim.

42 lt lik ama ancak % 80 kadar dolabilen simit bir tüp bagajda istepnenin yerini aldı.

Bagaj döşemesi tüpün istepne yuvasınndan daha büyük olmasından sebep yukarıda kaldı döşemecide güzel bir sünger tasarımı yaptıracağım.

aracı lpgciden sonra 20 km ancak kullanabildim. Araca rolentide beklerken kendi sesine ek olarak enjektörlerin çalışma seside eklendi.

Sabah ilk çalıştırdığımda 39 saniyede gaza geçti. Yerinden kıpırdatmadan rolantide çalıştırdım.

Gaza geçtiğinde motor soğuk işareti olan mavi işaret yanmaya devam ediyordu.

Sabah işe gelirken trafik çok dur kalk yaptı performans testi yapamadım ama öle hissedilecek bir fark yok gibi.

dün akşam 2,12 tl ye evimin yakınındaki po gazdan lpgyi fulledim. Gaz ibrem 5 ledli şirketin önüne gelince bir ledli söndü. Simit tüperde bu ölçümün tam doğru çalışmadığını biliyorum önceki arabamda da lpg vardı en son kırmızı ışığı tüm yeşillerden daha çok yol yaptırıyordu. Bakalım bunu da iyicene test edeceğim.

Montaj olarak motorda böle göze batan çirkin duran hiç bişi yok kablo göremedim. Yağlama sistemin bağlantıları mavi renk çok güzel durmuş (Mavi hastasıyımdır :) ).

Gaz göstergesi istediğim gibi dsc butonunun oraya koyulmuş.  Montaj için oradaki parçayı sökerken biraz çizik oluşmuş.

Şimdi test edeceğim konuları listeleyeceğim ama bu 1000 km öncesi test olacak 1000 km sonra basınç ayarına çağırdılar.

1- araç benzin yakıyor mu? yakmayacağını söylediler...

2- 1 depo gazla ne kadar yol gideceğim

3- gaz gösterge ışıkları hangi kademede ne kadar yol götürüyor.

4- Kartepe'ye 5 kişi yüklüyken nasıl tırmanacak benzinle LPG nin performansını kıyaslayacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

Araç sadece çalışma sırasında benzin kullanacak ve çok fazla ( hiç değil ) ihtiyaç duymayacak olmasına rağmen benzin pompasını korumam adına en az çeyrek depo bulundurmanda fayda var. Bu aynı zamanda LPG nin ani bitişi durumunda emniyet sübabı görevi de yapacaktır ;)

Bir fırsat bulursan araıcn altına gir ve gaz borularının nereden geçtiğine bak. boruların aracın en altından geçmemiş olmasına dikkat et. Zira alta direk açık ise taş v.s. ile deforme olabilir. Tehlikeli..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Araç sadece çalışma sırasında benzin kullanacak ve çok fazla ( hiç değil ) ihtiyaç duymayacak olmasına rağmen benzin pompasını korumam adına en az çeyrek depo bulundurmanda fayda var. Bu aynı zamanda LPG nin ani bitişi durumunda emniyet sübabı görevi de yapacaktır ;)

Bir fırsat bulursan araıcn altına gir ve gaz borularının nereden geçtiğine bak. boruların aracın en altından geçmemiş olmasına dikkat et. Zira alta direk açık ise taş v.s. ile deforme olabilir. Tehlikeli..

Araçta benzin bırakmak aklıma geldi çeyrek depo benzinim var şu an.

Yalnız boruların geçtiği yer olayı hiç aklıma gelmedi çok doğru söylüyorsunuz ona yarın gündüz gözü ile bakayım.

Bu arada sabah işe gelirken gaz ışığının biri sönüktü  ölen yemeğe giderken çalıştırdım gazı ta dolu gösteriyor 6 km yol gittim geldim hala tam dolu.

şu ışıkları simit tüpte düzgün çalışır yapamadılar.

Araçta titreme sirkeleme stop etme çekiş sorunu  gibi sorunlar yok benizinli gibi gidiyor şu an.

hafta sonu 500 km yol yapacağım detaylarını yazarım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

O göstergelerin nasıl davrandığını zamanla öğreneceksin. Ben her fullediğimde TRIP'i sıfırlardım, 1 depo ile gideceğim yol az çok belli olduığu için bilirdim ne kadar kaldığını ;)

aynısını yaptım bende akşam fulledim depoyu trip de sıfırladım şu an 17 km oldu ve full durumda gösteriyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mpolat35    1
mpolat35

Hayırlı olsun hocam, bende aracımı 1 Temmuzda aldım ertesi gün lpg taktırdım. BRC my 11 kit, fiyatı uygun olduğu için ve servis ağı yaygın diye BRC den taktırdım. Sizin kit daha kaliteli.

Lpg ile 83 tl ye 400 km yol yaptım bu hafta Ankara şehir içinde :)  (lpg litre fiyatı 2.09) Benim güzergahım pek şehir içi sayılmaz. 10.000 km yol yaptım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım, arabanın çekişi de gayet iyi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Hayırlı olsun hocam, bende aracımı 1 Temmuzda aldım ertesi gün lpg taktırdım. BRC my 11 kit, fiyatı uygun olduğu için ve servis ağı yaygın diye BRC den taktırdım. Sizin kit daha kaliteli.

Lpg ile 83 tl ye 400 km yol yaptım bu hafta Ankara şehir içinde :)  (lpg litre fiyatı 2.09) Benim güzergahım pek şehir içi sayılmaz. 10.000 km yol yaptım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım, arabanın çekişi de gayet iyi

Hayırlı olsun sizinkide. Tüpü simit mi taktırdınız?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugur0932    33
ugur0932

Hayirli olsun hocam bende zavoli marka kit var, yaklasik 40000 km oldu hic bir sorun yok tek sikintim bagaj,simit tank yuksek geldiği için bagaj hacimi çok daraliyor keske ince simit olsa da degistirsek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
huseyincagatay    29
huseyincagatay

Bagajın küçülmesi olayı benide üzüyor.

Lpgnin borcu bitince kaportacıda yuvayı büyütmeyi düşünüyorum...

Gelelim lpg nin bu günki durumuna. Dün akşam 2.12tl den petrol ofisinden depoyu fulledim. Zaten doluydu 7.7 lt aldı toplamda depomda 33.6 lt gazım oldu.

sabah maltepeden yola çıktım körfezi dolaşarak bursaya girdim bursa içinde 10 km yol yaptım aracımı çektim otoparka.

biraz cami ve kebapcı ziyaretinden sonra karamürsele geldim.  Arabada 3 kişi idik.

toplamda 316.5 km yaptım lpg göstergemde kırmızı ışık yandı sanırım en fazla 20 km daha gider.

Araçta titreme, stop etme gibi anormal bir durum yok. Basınç biraz düşük 1000 km ayarı olunca aracın çekişi daha güzel olacaktır ama öncedende dediğim gibi performansta olumsuz birşey hissetmiyorum. yalnız hızlı araba kullanmayan biri olduğumu hatırlatıyım yani beklentimde çok fazla değil...

Arac hic benzin tüketmedi şaka gibi ama 32 -34 sn yede motorun mavi motor soğuk ışığı yanarken lpg ye geçiyor. bu durum çok hoşuma gitti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.625
Burak

Zaten aracın benzin tüketmemesi lazım. Sıralı sistemden kasıt o, önce benzin, biraz motor ısınınca hemen gaz.

Bu arada Maltepe'de mi oturuyorsun ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
       
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    • BoluBeyi
      Yazan: BoluBeyi
      Arkadaşlar aracım lpg'de ilk marşta çalışmıyor en az 2 marş yapmak zorunda kalıyorum. Benzine aldığımda hiç sorun yok sorun ne olabilir? Aracım 2011 Mazda3 LPG markası Atiker

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×