Jump to content
BoluBeyi

2.Nesil Mazda Lpg'de Geç Çalışma Problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

BoluBeyi    0
BoluBeyi

Arkadaşlar aracım lpg'de ilk marşta çalışmıyor en az 2 marş yapmak zorunda kalıyorum. Benzine aldığımda hiç sorun yok sorun ne olabilir? Aracım 2011 Mazda3 LPG markası Atiker

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.352
İlhan

Alıntıdır

İlk Çalışmayı Zorlaştıran Sebepleri;

Konuya başlamadan belirtelim istedik,LPG li araçlar ,sıralı sistemler dahil motor stop ettiğinde LPG tesisatındaki gazı motor yanma odalarına bırakır. 

Siz motoru tekrar çalıştırmaya çalıştığınızda silindirlerde bir miktar yakıt bulunduğu için motor boğuluyormuş gibi çalışmakta 2-3 saniye zorlanabilir. 

Bu normal bir durumdur.LPG li araçların bazen ilk marşı aldığında birden devirlenip sonra devrin normale dönmesi bu nedenledir. 

Uzun süre beklemelerdede LPG tesisatı boşalacağından ve dolması zaman alacağından ilk çalışmada benzeri bir gecikme normaldir.

Keza marş motorunda yastıkların aşınması yada marş kömürlerinin bitmesi gibi hallerde marş motoru motoru yeterli hızda çeviremez ve motor çalışmakta zorlanır. 

Biz marş sisteminizin ve akünüzün sağlam olduğunu varsayıyoruz.

Makinecilikte temel bir kural vardır. 

Bir arıza yada sorunun birden fazla olasılığı varsa tamir ve kontrolü en kolay olan ihtimalden işe başlanıp zora doğru hareket edilir. 

Şimdi bizde böyle yapacağız. Kontrolü en kolay ve ihtimali en yüksek olasılıktan başlayıp zora doğru gideceğiz.

Tıkalı hava filtresi ve kanalı Özellikle LPG li araçlar ,sonrasında karbüratörlü araçlar hava filtresi ve hava yoluna karşı çok hassastır...

Hava filtresi tıkalı olduğunda motor hava almakta zorlanır ve ilk çalışma zorlaşır. 

Hava filtreleri bazen dışardan bakıldığında temiz gibi görülebilir ancak bu tıkanmamış olduğunu göstermez. Şöyleki hava filtrelerinin çoğu kağıt vb... 

malzemelerden imal filtrelerdir..

Bu filtreler özellikle kışın havadaki nemi emerek şişerler ve dışardan temiz görünmesine karşın şiştiği için tıkanırlar...

Bunu önlemek için kaliteli markaların filtrelerini kullanmanızı öneririz... 

Nemden şişmiş bir filtreyi anlamak için onu önce kalorifer üzerinde yada saç kurutma makinası vs. 

ile iyice kurutun ve yandan filtre yapraklarına bakın... Eğer dalgalanmalar varsa filtre nem çekmiştir.

LPG li bazı araçlarda, özellikle karbüratörlü araçlarda bazı LPG ustaları işin kolayına kaçıp hava emiş borusunun bir kısmını bant ile kapatmaktalar. Bu kesinlikle doğru bir yöntem değildir. 

Ustalar LPG ayarını kolay tutturmak için bunu yapsalarda hatalı bir yaklaşımdır. LPG ayarı nasıl yapılır yazımızı okumanızı öneririz....

Keza boğaz kelebeğide kirden tozdan sıkışabilmekte ve aracın sağlıklı hava almasını engelleyebilmektedir. Kelebeği temizleyici bir balata spreyle temizleyerek sorunu çözebilirsiniz...

Ömrünü Doldurmuş Buji ve Buji Kabloları : Bujilerde oluşan kurumlanma,buji tırnak açıklığının zamanla artması,buji kablolarının zamanla yalıtımını yitirerek kaçaklara neden olası ve beraberinde ateşleme gerilimini düşürmeside aracınızın ilk çalışmasını zorlaştırır... 

Eğer uzun süredir bujileriniz ve kabloları kontrolden geçmediyse ,yada değişmediyse değişmenizi öneririz.. 

Bujiler normalde 10 Bin Km periyodik bakımda bir değiştirilmelidir... 

LPG li araçlarda bujilerde herhangi bir kararma yada kurumlanma görülmez. 

Bu LPG nin kurum oluşturmamasından kaynaklanır,bu durum sizi yanıltmasın. 

Bujilerin değişim zamanını tırnak arası mesafesi belirler...

Buji kabloları içinse sabit bir km veremeyeğiz...

Buji kablolarında oluşan kaçaklar genelde motorun teklemesine ve titremesine neden olur...

İleri safhalarda motor güçten Cekişten düşer...

Bujilerle ilgili bir diğer uyarımızda şu olacaktır Bazen ustalar ellerinde aracın orjinal bujisi bulunmadığından bu da iş görür mantığıyla farklı model buji kullanabilmekte ve araç sahibinin bu durumdan nadiren haberi olmaktadır.

Aracınızın orjinal buji numaralarını ve tipini öğrenip kontrol edin. Keza akü kutup başlarınıda kontrol etmenizde fayda var. 

Oksitlenme kararma varsa temizleyip tekrar takın.

Tıkalı Yakıt Otogaz Filtresi Özellikle LPG li araçlarda sık karşılaşılan bir sorundur. 

Filtrenin tıkalı olmasından ötürü araç sağlıklı yakıt sağlayamaz ve teklemeler,motor devrinde dalgalanmalar ,sebepsiz stop etmeler,güçten düşmeler,geç çalışmalar gibi sorunlar çıkarır. Yakıt filtrelerinizin temiz olduğundan emin olun. 

Yakıt filtrenizde pislik görünmemesi açık olduğunu göstermez. 

Bu filtrelerinde çoğu kağıt esaslıdır ve yakıttaki LPG dahil nemden şişerek tıkanmalara neden olabilirler.

Aşınmış Distribitör ve Avans Sorunları Distribitörde oluşan aşınmalar gerek platinlerde,varsa kömürlerde vs. hem ateşleme gerilimini düşürür hemde avans ayarını bozar.. 

Buda aracın hem fazla yakmasına,hem Cekiş güçten düşmesine hemde zor çalışmasına neden olur.. 

Ayrıntılı bilgi ve avans ayarı için linkimizi okuyun. Pratik bir bilgi olarak distribitörünüzün kapağını açıp tevzi makarasını sağa sola döndürmeye çalışın.. 

Çok fazla boşluk olmamalı ,2-3 mm oynama kabul edilebilsede fazlası distiribitörün değişmesini gerektirebilir.. 

Unutmadan tevzi makarasını eski konumunda bırakın.. 

Keza ateşleme bobini arızalarıda ilk çalışmayı zorlaştırır. Ancak bu durumda motor çalıştıktan sonrada sağlıklı çalışmayacak ve tıpkı egzostu patlak bir motor gibi patırtılı ve titrek çalışacaktır.

Bozuk LPG Ayarı ve LPG Sistemi Sorunları LPG ayarının bozuk olması karbüratörlü araçlar için bir geç çalışma nedenidir. Sıralı sistem LPG lerde ise ayar beyinde bir sorun olmadığı sürece bozulmaz...

Ancak yaklaşık 60.000 ve üzeri kilomtrelerde LPG enjektörlerinde kaçaklar meydana gelir ve hem ilk çalışmayı hemde çalıştıktan sonraki performansı etkiler... 

Bu durumda hem enjektörler ses yapmaya başlar hemde aracın yakıtı artar koku yapar...

Alıntıdır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
askin.tc    10
askin.tc

Sebebi kalitesi düşük LPG markası. Bende de 2. Nesil LPG'li mazda 3 var BRC takılı sorun yok. Yaz kış ilk marşta alıyor

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Lpg vanası fazla kısılı diye tahmin ediyorum. Genelde lpg ciler şehir içinde fazla yakmasın diye ana gaz giriş vanasını kısarlar bir ayar daha yaptır ve bu kez şikayetini söyle ona göre ayar versinler, fazla kısmanın bir anlamı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
       
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.
      Lpg şart oldu  Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.
      Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.
      Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.
      Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.
      Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×